Jarrulevyjen paksuuden mittaus testausalustoja ja koeajoja varten

23.05.2017

Kapasitiivinen capaNCDT DTV -siirtymänmittausjärjestelmä mittaa jarrulevyjen paksuuden molemmilta puolilta, jolloin jarrulevyn paksuuden vaihtelu voidaan määrittää tarkasti.
Kapasitiiviset siirtymäanturit mahdollistavat kosketuksettoman paksuuden mittauksen. Kun jarrulevy pyörii, paksuuden vaihtelu määritetään koko levyn ympärysmitalta. Useamman anturin käyttäminen pareittain mahdollistaa myös monikanavaiset paksuusmittaukset.
Kestävän rakenteensa ansiosta innovatiivinen nelikanavainen capaNCDT DTV -anturi sopii käytettäväksi testausalustojen ja koeajojen vaativissa olosuhteissa. Laitteen kompaktissa kotelossa on neljä kapasitiivista anturia, jotka tunnistavat mittausarvot erillisesti. Erityinen keraaminen substraatti suojaa antureita mekaaniselta ja termiseltä rasitukselta ja takaa hyvän lämpövakauden. Jotta mittaukset olisivat tarkkoja ja asennus yksinkertaista, on antureista saatavilla myös peilikuvaversiot, jotka voidaan asentaa jarrulevyn vastakkaiselle puolelle. Kun ne yhdistetään capaNCDT 6220 -ohjauselektroniikkaan, voidaan yhtä aikaa käsitellä neljää anturikanavaa ja jopa 5 kHz:n dynaamisia mittauksia sekä käyttää joko analogisignaalia tai digitaalilähtöjä Ethernetin tai EtherCATin kautta. Liikkuvat mittaustehtävät kuten takuuvaatimusten tarkistus tai laadunvalvonta voidaan suorittaa mittauslaitteiston kuljetuslaatikon avulla. Laatikko on soveltuu erityisesti jarrulevyjen valmistajien tai autoteollisuuden ja heidän toimittajiensa käyttöön. Se sisältää kaksikanavaisen ohjauselektroniikan, kaksi anturia kaapeleineen, kiinnitinsarjan ja tarvittavan ohjelmistolisenssin.

Ohjelmisto mahdollistaa rei'itettyjen jarrulevyjen automaattisen kompensoinnin, automaattisen ja manuaalisen pyörimisen tunnistuksen piikistä piikkiin -mittauksella, sekä mittaustietojen tulostuksen ja tallentamisen.

MICRO-EPSILON SENSOTEST AB
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa, Finland
jouko.kuosmanen@micro-epsilon.fi
+358 40 8484 109