Siirry suoraan päänavigointiin Suora pääsy sisältöön Siirry alanavigointi-tilaan

Uutta: Tehokas mikrometri täyttää korkeimmatkin vaatimukset

2024-02_ODC2700__900x370px.jpg

Uusi ja tehokas optoCONTROL 2700 LED-mikrometri mahdollistaa huippuluokan tarkkuuden vaativissakin mittaustehtävissä. Paksuus, välit, reunat ja segmentit voidaan mitata erittäin tarkasti. Laitteella voidaan mitata erittäin pieniä, jopa 0,3 mm:n kokoisia kohteita. LED-tarkkuusmikrometrin lineaarisuus on enintään 1 µm ja digitaalinen resoluutio 10 nm. Sitä käytetään muun muassa puolijohdinten valmistuksessa, autoteollisuudessa, avaruusteollisuudessa ja lääketieteellisessä tekniikassa.

Laitteen suurin vahvuus on telesentrinen optiikka, joka parantaa mittaustarkkuutta huomattavasti. Mitattava kohde valaistaan tasaisesti ja reaaliaikainen kaltevuuden korjaus varmistaa erittäin tarkat mittaustulokset, vaikka kohde olisi kulmittain tai kallellaan. Mitattavaa kohdetta ei siis tarvitse asettaa kohtisuoraan.Jos kohteet ovat voimakkaasti heijastavia (esimerkiksi rullia) tai läpinäkyviä (esimerkiksi lasikiekkoja), nämä innovatiiviset mikrometrit ovat erinomainen ratkaisu, kun tarvitaan parasta mahdollista tarkkuutta ja luotettavuutta.

Tarkkojen mittaustulosten lisäksi laitteen integroitu likaantumisen tunnistustoiminto tarjoaa proaktiivisen ratkaisun mittauspinnan likaantumisen tai vierasesineiden tunnistamiseksi. Toiminnon avulla vältetään mittausvirheitä ja parannetaan entisestään mittaustulosten laatua.

Integroidun ohjauselektroniikan ansiosta ulkoista ohjausyksikköä ei tarvita, jolloin johdotukseen ja asennukseen kuluu huomattavasti vähemmän aikaa.
LED-mikrometrin konfigurointi tapahtuu kokonaan integroidun web-liittymän kautta. Web-liittymään on pääsy Ethernet-liitännän kautta ja se mahdollistaa helpon ja nopean asetusten tekemisen esimerkiksi keskiarvolaskennan, mittausnopeuden ja esiasetusten osalta. Lisäksi käytettävissä on laajat parametrointivaihtoehdot jokaiselle mittaustehtävälle.

Kuuden esiasetuksen ansiosta laitteen asennus mittaustehtävään käy nopeasti ja helposti. Web-liittymä tarjoaa myös skaalattavan mustavalkokuvan helppoa kohdistusta varten. Näin mikrometri tai mitattava kohde voidaan sijoittaa graafisesti parhaalla mahdollisella tavalla.