Siirry suoraan päänavigointiin Suora pääsy sisältöön Siirry alanavigointi-tilaan

Huippuanturit 2023

news-general.jpg

Vuonna 2023 esittelemme innovatiiviset anturit ja järjestelmät teolliseen laadunvalvontaan: seuraavan sukupolven konfokaaliset anturijärjestelmät, tarkat interferometrit kiekon paksuuden mittaamiseen, tehokkaat 3D-inline-anturit ja laserskannerit, edistyneet kuituoptiikka-anturit automaatioon sekä nopeat laseretäisyysanturit ulkona käytettäväksi.

Konfokaalisten antureiden seuraava sukupolvi sarjaintegrointiin

Kompaktit konfokaaliset anturit confocalDT IFD2410 ja IFD2415 edustavat antureiden uutta sukupolvea. Näissä kompakteissa anturijärjestelmissä on integroitu ohjain, mikä helpottaa asennusta huomattavasti. Useat mittausalueet ja tarkkuusluokat mahdollistavat laajan valikoiman mittaustehtäviä, kuten sarjakäytön koordinaattien mittauskoneissa, tasolasin paksuuden inline-valvonnan ja elektroniikkakomponenttien testauksen. Jopa 25 kHz:n mittausnopeuden ansiosta dynaamiset mittauksen onnistuvat luotettavasti.

Kompakti konfokaalianturijärjestelmä teollisiin sarjatuotantosovelluksiin

Uusi kompakti confocalDT 2411 ‑ohjain tarjoaa erinomaista käytön joustavuutta teollisiin mittaustehtäviin – läpinäkyvien kohteiden etäisyys- ja paksuusmittauksiin. Ohjauselektroniikka mahdollistaa <2 nm:n resoluution ja 8 kHz:n mittausnopeuden. confocalDT 2411 toimitetaan kattavana kanavana, ja se on tehdaskalibroitu antureille mittausalueilla 1, 2, 3 tai 6 mm. Kaikkia Micro-Epsilonin konfokaalisia antureita voidaan käyttää sarjatuotantosovelluksissa. Tämä mahdollistaa käytön useissa kohteissa, kuten koneenrakennuksessa sekä lasin ja älypuhelinten valmistuksessa.

Valkoisen valon interferometri tarkkoihin kiekon paksuuden mittauksiin

interferoMETER 5420 on suunniteltu tarkkaan kiekon paksuuden mittaamiseen puolijohdeteollisuudessa. Paksuuden mittaaminen suoritetaan vain yhdellä anturilla, ja sitä käytetään esimerkiksi kiekkojen inline-laadunvalvonnassa sekä jauhamis- ja kiillotusprosessin valvonnassa. Valkoisen valon interferometrin resoluutio voi olla jopa 1 nm ja valopisteen halkaisija vain 20 µm.

Tarkat laserskannerit, joissa on entistä parempi suorituskyky

scanCONTROL 3000 ‑laserskannereita käytetään tarkkoihin inline-mittauksiin useissa käyttökohteissa. Laserskannereiden suorituskykyä on parannettu entisestään kohdennetun optimoinnin avulla. Entistä paremmin algoritmit ja komponentit tehostavat tiedonkeruuta ja -saantia jopa 10 miljoonaa mittauspistettä sekunnissa. Älyantureiden profiililaskennan ja arvioinnin nopeus on kasvanut jopa 60 prosentilla, mikä tarkoittaa sitä, että dynaamisia profiiliarviointeja voidaan suorittaa ohjaimella entistäkin tehokkaammin.

Ratkaisukumppani: Mittauskone, jossa 3D-laserskanneri

Qsigma GmbH on kehittänyt jousien 3D-mittaukseen mittausjärjestelmän, jossa on Micro-Epsilonin laserskannerit. Tällä SMS-jousimittausjärjestelmällä jouset voidaan testata hyvin lyhyessä ajassa.

Innovatiivinen 3D-snapshot-anturi geometrian, muotojen ja pintojen inline-tarkistukseen.

Micro-Epsilonin innovatiivista surfaceCONTROL 3D 3500 ‑anturia käytetään tarkkoihin 3D-inline-mittauksiin. Toistettavuus on jopa 0,4 µm z-akselilla, joten anturin suorituskyky on aivan uudella tasolla. Snapshot-anturi mahdollistaa geometrian, muodon ja pinnan todellisen 3D-arvioinnin, ja sitä käytetään inline-mittauksiin. Samalla 3DInspect tarjoaa kattavan ohjelmistoratkaisun Micro-Epsilonin koko 3D-anturivalikoimaan.

Kätevät, nopeat ja tehokkaat laseranturit, joissa on integroidut kenttäväylät

Kompakteissa optoNCDT 1900 ‑laserantureissa on integroitu ja tehokas ohjain sekä EtherCAT-, EtherNet/IP- PROFINET-käyttöliittymät. Integroidut Industrial Ethernet ‑käyttöliittymät tarjoavat käyttäjälle monia etuja useiden laitteiden ja koneiden verkostoissa. Innovatiivista optoNCDT 1900 ‑laserkolmiomittausanturia käytetään silloin, kun äärimmäinen tarkkuus ja viimeisin tekniikka yhdistyvät: robotiikassa, 3D-tulostimissa, koordinaattien mittauslaitteissa sekä akkujen ja älypuhelinten valmistuksessa.

Vankat laseretäisyysanturit ulkokäyttöön

Uutta optoNCDT ILR1171-125 ‑laseretäisyysanturia käytetään etäisyyksien mittaamiseen 270 metriin saakka, ja se on erityisen tehokas ulkona tehtävissä mittauksissa. Vankassa laseranturissa on suuri signaalin voimakkuus, ja se tarjoaa tarkat tulokset myös sumuisessa ja sateisessa säässä. Korkea lämpötilavakaus mahdollistaa käytön -40...+60 asteen lämpötiloissa. Erittäin pienen koon ansiosta anturi voidaan asentaa myös ahtaaseen asennustilaan.

Suorituskykyiset kuituoptiikka-anturit teollisiin mittaustehtäviin

Tehokkaat optoCONTROL CLS1000 ‑kuituoptiikka-anturit mittaavat tarkasti sijainnin, etäisyyden ja koon automatisoiduissa tuotantoprosesseissa. Mittausjärjestelmästä on saatavana viisi versiota, mikä mahdollistaa kuituoptiikka-antureiden mukauttamisen erilaisten käyttökohteiden vaatimuksiin. Käyttöönotto on helppoa ohjauspaneelin, OLED-näytön ja useiden opastustilojen ansiosta.